Kodu Game Lab
Kodu Game Lab is a 3D game development environment that is designed to teach kids basic programming principles. Kodu allows creators to build the world’s terrain, populate it with characters and props, and then program their behaviors and games rules in a bespoke visual programming language.
Kodu originated as a project in Microsoft Research. The original target platform was the Xbox 360 using C#, XNA, and releasing via the Indie Games Channel. The choice of releasing on the Xbox informed much of the early UI development since everything needed to be done using a game controller. Since porting to the PC, support for keyboard, mouse, and touch have been added.
The goal for Kodu has always been to be as easy as possible for new users. Guided by this goal, we’ve tended to design new features so that they are simple and understandable rather than more complex and complete.
The heart of Kodu is the tile-based programming language. The language is high level in the sense that a lot can be accomplished in a very few lines of “kode” compared to traditional programming. The kode is continuously evaluated so that it immediately reacts to any changes in the state of the world. For instance, the sample below shows how to program a character to find and eat all the apples in the game world. Line 1 says that if the character sees an apple, it should move toward it. If there is more than one apple in the world, it automatically chooses the nearest to move toward. Line 2 says that when the character bumps into the apple, it should eat it. The bumped tile is Kodu’s way of telling when two characters are close to each other. Once the apple is eaten, it no longer exists in the world, so the character will then go after the next one and so on until no more apples remain.
Having the tiles represent real-world events, actions, and objects helps bridge the gap between a new user’s real-world experience and the often abstract nature of computer programming.
Kodu Game Lab для Windows
Kodu Game Lab — среда разработки 3D игр, предназначенная для обучения детей основным принципам программирования. Программа позволяет создавать ландшафт мира, заполнять его персонажами и различными объектами, а затем программировать их поведение и создавать правила игры на специализированном языке визуального программирования. Основной идеей Kodu, является сосредоточение внимания пользователя на процессе разработки истории и идеи игры с её логикой, вместо того, чтобы постоянно задумываться над способами программирования. Сердцем Kodu является язык программирования на основе плиток. Для более быстрого создания игры, доступен набор уже готовых миров, но можно создать свой мир с нуля. Программа предлагает все необходимые элементы для редактирования сценариев, создания и распространения персонажей и объектов по уровням, все это с очень простого интерфейса, который полностью управляется с помощью мыши.
ТОП-сегодня раздела «Программирование»
Учебник по Visual FoxPro 8 Visual FoxPro — книга представляет интерес как для начинающих знакомство с Visual FoxPro 8.0, так и имеющих опыт работы с этой системой.
Учебник по 1С Учебник по 1С:предприятие в доступной форме объясняет базовые принципы программирования.
Kodu Game Lab 1.5.53.0 Обучающая среда разработки с использованием простого визуального языка.
Decision tree with Time limit 1.5 Decision tree with Time limit — программа, позволяющая строить деревья решений для задач классификации.
HTML 5: учебник, задачник, справочник 2.2 HTML 5: учебник, задачник, справочник — оффлайн версия раздела HTML, который входит в состав.
CSS 3: учебник, задачник, справочник 2.2 CSS 3: учебник, задачник, справочник — оффлайн версия раздела CSS, который входит в состав.
При подготовке материала использовались источники:
https://www.kodugamelab.com/
https://www.softportal.com/software-47573-kodu-game-lab.html