One Connected Workspace
Saga automates all the dull work that slows you down empowering you to spend less time organizing, and more time doing.
Knowledge that scales with your team
Stay connected and organized with your team in one place. The more you use Saga together, the easier is to keep everyone on the same page.
Context that evolves
Finding the right information can be tricky. Saga helps you by connecting the dots for you in the background.
Keep using what works
Instead of replacing what’s already working, integrate your workflows from Google Drive and other tools as you build new ones in Saga.
Easy and simple to use
Adapt each page to your specific needs — whether that’s adding a bulleted list in a meeting note, adding a checklist, or separating your document with headings.
What makes Saga special?
Saga resurfaces the right information for you when you need it.
AUTOMATIC LINKING
Connect knowledge automatically
Save time and discover what’s relevant with autolinking. Saga intelligently recognizes what you are writing and creates cross-references to your knowledge base.
REFERENCES
Discover powerful connections
Instantly see where your notes and pages are mentioned, enabling you to discover powerful new connections across your knowledge base.
FAST SEARCH
Find what you need
Search your content in a flash with Saga’s lightning-fast search. Access important information without any delays.
LIVE BLOCKS
Auto-update multiple docs
With Saga’s Live Blocks, it’s easy to keep information always in sync and up to date. Select any block in a page and create a Live Block of it in another page in just a click.
Saga AI
Smart helper within Saga
Boost your creativity and productivity with Saga AI, a clever assistant that answers questions, generates content, and helps you brainstorm ideas—all within Saga.
BUILT FOR SPEED
Blazingly fast
Saga makes working together feel incredibly fast! Open pages, write, and search in an instant. Real-time syncing ensures a quick, smooth experience for everyone.
Introduction
Except for the SAGA Application Programming Interface (API) most SAGA source codes have been licenced under the GNU General Public Licence or GPL. The GPL requires derived works to be available under the same or a comparable licence, with other words derived works have to become Open Source as well. For a few reasons the SAGA creators decided to use a less restrictive licence for the SAGA API. The API uses the GNU Lesser General Public Licence or LGPL, which permits use of this library in proprietary programs, i.e. SAGA modules, which always base on the API, have not automatically to be published as Open Source too.
Who created SAGA ?
The SAGA development started with the beginning of the 3rd millenium and has been initiated by a small team of researchers from the Dept. of Physical Geography, Göttingen. In 2007 the center of the SAGA development moved towards Hamburg, where a few of us are employed now at the Dept. of Physical Geography, Hamburg. Find out more in the Development section of this web site.
Saga
Сервис для создания и хранения заметок, задач с возможностью структурирования с помощью обратных ссылок.
Похожие на Saga
Описание Saga
Saga — инструмент для фиксирования заметок и их хранения методом Цеттелькастен. С Saga пользователи могут создавать заметки в виде документов, задачи и структурировать их. Инструмент подойдёт маркетологам, фрилансерам, продуктологам, студентам, аналитикам и людям, работающим со знаниями.
В Saga есть две основные сущности — страница и задача. Страница — документ для фиксации знаний, он наполняется при помощи текстового редактора. В редакторе форматируется текст, добавляются заголовки, создаются списки, чек-листы, обрамляется компьютерный код, цитаты, вставляются изображения и таблицы. Также к документу прикрепляется файлы, но для этого необходимо интегрироваться с Google Диском. Задачи оформляются как списки дел, внутри задача оформляется так же, как и документ. На странице со списком задачи можно выделить и пометить как сделанными. У задач, в отличие от страниц, есть назначенное лицо для выполнения и дата выполнения, также они могут ссылаться на созданную страницу.
Для структурирования страниц и задач в Saga существуют коллекции. Они выполняют роль папки и тега одновременно. Коллекции объединяют в себе документы одной тематики. Для создания связей между документами используются обратные ссылки, они вставляются в документ и привязываются к ранее созданной странице. В Saga создавать и редактировать можно не только в одиночку, но и в команде. Для работы в команде необходимо отправить приглашение коллегам для присоединения к рабочему пространству.
Особенности Saga
- Создание пространства для хранения заметок и задач
- Структурирование с помощью коллекций и ссылок
- Совместное создание и редактирование заметок
- Использование и создание шаблонов
- Интеграция с облачными сервисами
- Интерактивный поиск и фильтры
- Импорт и экспорт страниц в JSON
При подготовке материала использовались источники:
https://saga.so/product
https://saga-gis.sourceforge.io/en/about/about.html
https://startpack.ru/application/saga